YouTube Shorts, TikTok’a rakip olmak için mücadele ediyor. Şirket, Shorts’a TikTok kullanıcılarının aşina olduğu bazı yeni özellikler ekleyerek elini güçlendiriyor. Bu özellikler arasında Shorts akışına canlı videoların ön izlemesini yerleştirmek bulunuyor. İzleyiciler, ön izlemeye tıklayarak yayını izlemeye başlayabiliyor ve ardından diğer canlı yayınların olduğu bir akışta gezinebiliyor. Ücretli sohbetler ve üyelikler gibi içerik yapımcılarına sunulan para kazanma araçları da bu akışta kullanılabilecek.
Canlı videoları uygulamada daha fazla yere eklemek, içerik yapımcılarına Shorts sayesinde yeni kitlelere ulaşmalarına yardımcı olabilir. Bu yöntem, TikTok’un canlı videoları aracılığıyla ürün satışı yapması, hedef kitleleri için ince ayar yapması ve etkileşimi artırmak için sanal etkinlikler düzenlemesiyle benzerlik gösteriyor.
YouTube tarafından yapılan açıklamaya göre, tam ekran canlı videolar yakın gelecekte kullanıcılarla buluşacak.
Şirket, Shorts videolarının yapımı için de yeni araçlar sunuyor. Özellikle yatay YouTube videolarından Shorts videoları yapmaya yardımcı olacak araçlar test ediliyor. Kullanıcılar, orijinal videoda yakınlaştırma ve kırpma işlemi yapabiliyor.
Shorts yapımcıları aynı zamanda yeniden oluşturmak istedikleri bir videodan sesi ve efekti çekmelerini sağlayacak yeni önerilerle karşılaşacak. Bu özellikler, TikTok ve Meta Reels platformlarında sunulanlara benzemektedir. Örneğin, Reels için geçtiğimiz günlerde yayınlanan güncellemeyle başka videolardan ses ve efekt almak çok daha kolay hale gelmişti. YouTube versiyonunda da aynı zamana damgası kullanılıyor.
YouTube Shorts, TikTok’un kısa video alanındaki hakimiyetini kırmaya çalışıyor. Daha fazla içerik yapımcısını çekmek için YouTube, kısa süre önce parasallaştırma kurallarını gevşetmiş ve Partner Programı’nın bazı özelliklerini daha küçük ölçekli yapımcılara da açmıştı.
YouTube Shorts’a TikTok’u hatırlatan yeni özellikler ekleniyor 1
[Image Source: Teknoblog]
You can use the following titles for the content:
1. YouTube Shorts: TikTok’a Karşı YouTube’un Yeni Mücadelesi
2. Canlı Videoların Shorts Akışında Yer Alması: YouTube’da Yeni Bir İmkân
Total word count: 335