Xbox Game Studios, Abonelik Pazarında Sony ile Rekabet için Oyun İçeriklerini Satın Almalarına Yoğunlaşıyor
Xbox Game Studios’un başkanı Matt Booty’nin Xbox finans şefi Tim Stuart’ı abonelik pazarında Sony ile rekabet için oyun içerikleri satın alma konusunda cesaretlendirdiği ortaya çıktı. Konuyla ilgili e-postalar, ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC) tarafından açılan dava dosyasında paylaşıldı.
Xbox Game Studios’un başkanı Matt Booty, 2019 yılında gönderdiği bir e-postada şirketin oyun pazarında Sony’yi geride bırakmak için büyük paralar harcayabileceğini belirtti. Booty’ye göre, 2020 yılında 2 ila 3 milyar dolar harcamak, şirketin ileriki dönemde rakiplerini geride bırakmasını sağlayabilecek bir hamleydi.
Matt Booty, Amazon, Google ve Sony gibi şirketlere atıfta bulunarak, kısa vadede yeni bir çevrimiçi oyun servisi oluşturmanın kolay olmadığını söyledi. Booty, içerik bulmanın bir “hendek” olarak nitelendirdi ve sadece Sony’nin Xbox Game Pass ile rekabet edebileceğini belirtti. “Oyunlarda, Google’ın bir stüdyo kurması için 3 ila 4 yıl gerekiyor. Amazon, oyun içeriğinde başarılı olamadı. İçerik, mevcut cihazlarda çalışan bir katalog ve yeni oluşturma yeteneği konusunda bizim sahip olduğumuz tek avantajdır. Sony gerçekten de Game Pass ile rekabet edebilecek tek şirkettir ve biz onlardan 2 yıl ve 10 milyon abone öndeyiz.” şeklinde konuştu.
Microsoft’tan yapılan açıklamada ise söz konusu e-postanın eski olduğu ve bahsedilen stratejinin asla uygulanmadığı belirtildi. Açıklamada, “Bu e-posta üç buçuk yaşında ve Activision Blizzard’un satın alınmasından 25 ay öncesine ait. Bu e-postada bahsedilen endüstri trendleri takip edilmedi ve satın alma ile ilgisi bulunmuyor.” ifadelerine yer verildi.
Bu e-posta zinciri, Xbox Game Pass ile ilgiliydi. Microsoft, bu tarihten sonra Bethesda’yı 7.5 milyar dolara satın almıştı. Şirket şu anda ise 68.7 milyar dolarlık Activision Blizzard anlaşmasının onaylanması için çalışıyor. Her iki satın alma işleminin de, Matt Booty’nin 2019 yılında bahsettiği 2-3 milyar dolarlık harcamanın çok üzerinde olduğu belirtiliyor. Aynı dava kapsamında paylaşılan şirket içi yazışmalar sayesinde, Microsoft’un Sega ve Bungie gibi şirketleri satın almayı düşündüğü de ortaya çıkmıştı.
Bu gelişmeler, oyun endüstrisinde büyük bir rekabet ortamının oluştuğunu gösteriyor. Xbox Game Studios, Sony ile rekabet etmek ve oyun pazarında lider konuma gelmek için büyük yatırımlar yapmaya devam ediyor. Xbox Game Pass’in başarısı da bunun bir göstergesi olarak karşımıza çıkıyor. Microsoft, oyun içerikleri satın alarak ve güçlü stratejiler izleyerek oyunculara daha fazla seçenek sunmayı amaçlıyor. Bu durum, oyun severler için daha fazla oyun ve daha çeşitli deneyimler anlamına geliyor. Yakın gelecekte oyun dünyasında neler olacağını hep birlikte göreceğiz.