STAUM Dijital Ehliyet (Takograf Kartı) Başvuru ve Yenileme Nasıl Yapılır?

STAUM Dijital Ehliyet (Takograf Kartı) Başvuru ve Yenileme Nasıl Yapılır?

ABONE OL
14 Mart 2023, 01:35:19

STAUM Dijital Ehliyet (Takograf Kartı) başvuru ve yenileme işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak için doğru yerdesiniz. Bu yazımızda, Takograf Kartı nedir, nasıl başvuru yapılır ve yenilenir gibi konular hakkında kapsamlı bir bilgi paylaşacağız. STAUM Dijital Ehliyet (Takograf Kartı) işlemleriyle ilgili tüm detaylara sahip olmak isteyenler için hazırlanan bu içeriği okuyarak, konu hakkında eksiksiz bilgi edinmeniz mümkün.

Dijital ehliyet bir diğer adıyla takograf kartı başvurusu internet üzerinden online olarak yapılabilmektedir. SRC 1-2-3-4-5 belgelerinden herhangi bir belgeye sahip olanlar başvurabilirler. Dijital ehliyet nasıl alınır sorusuna cevap vermek gerekirse, dijital ehliyet başvurusu staum.tobb.org.tr adresi üzerinden yapılmaktadır. Başvuru için gereken belgeler arasında sürücü belgesi aslı ve fotokopisi, nüfus cüzdanınızın aslı ve fotokopisi, SRC belgesi aslı veya e-devletten alınmış çıktı gibi belgeler yer almaktadır.

16 Haziran 2010 tarihinden itibaren 3.5 ton ve üzeri yük taşımacılığı yapan, sürücü ile birlikte 9 ve daha fazla yolcu taşıyan araçların takograf cihazı bulundurmaları zorunludur. Yolcu ve yük taşımacılığı yapan araçlarda bulunan tagograf cihazı ise bilgileri dijital ehliyete kaydeder. Trafik polisleri takograf kartlarını kontrol edebilir. Takograf cihazı üzerinde yapılacak olan yasal olmayan işlemler suçtur.

Dijital ehliyet, halk dilinde takoğraf kartı olarak bilinir. Sürat, kaydedilen mesafe gibi bilgileri kaydeden, tır, kamyon, otobüs gibi bazı ticari araçlarda bulunan cihaza takılan karttır. Dijital ehliyet başvurusu, sürücülerin takograf kartı alabilmeleri için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği üzerinden yapılan başvurudur. Başvuru için öncelikle staum.tobb.org.tr adresine giderek gerekli bilgileri doldurmanız gerekmektedir. Başvurunuzun ardından Vakıfbank’a 130 TL yatırarak ve gerekli belgeleri eksiksiz bir şekilde başvuru yaptığınız odaya teslim ederek dijital ehliyetinizi alabilirsiniz.

Dijital ehliyet süresi bittiğinde ne yapmalıyım, nereye başvurulur, gerekli evraklar nelerdir, dijital ehliyet kaç günde çıkar, adrese gelir, dijital ehliyet yenilemek için ne gerekiyor, randevu almak, randevu iptali yapılıyor mu, harç nereye yatırılır gibi sorularınızın cevaplarını yukarıdaki bilgilerde bulabilirsiniz. Ayrıca, takograf kartı çalınması veya kaybolması durumunda yeni kart başvurunuzu yaparak yeni kartınızı alabilirsiniz. Dijital ehliyetler sürücü ve şirketler için beş yıl, denetim kartları ise iki yıl geçerlidir. Başvuru ücretleri sürücü kartları için 130 TL, şirket ve servis kartları için 400 TL olarak belirlenmiştir. Başvuru durumunuzu sorgulamak için takograf kartı başvuru sorgulama sitesini ziyaret edebilirsiniz.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
meritking giriş meritking güncel giriş kingroyal giriş meritking kingroyal