TikTok Türkiye, seçim sürecinde doğru bilgiye erişimin önemini vurgulayan adımlar atmaya devam ediyor. TikTok Türkiye ve Levant Bölgesi Kamu Politikaları Yöneticisi ve TikTok Türkiye sözcüsü Emir Gelen, TikTok’un siyasi içeriklere ve tartışmalara odaklanan bir uygulama olmadığını belirtti. Türkiye’de milyonlarca insanın TikTok’ta seçimlere ilişkin içerik paylaşmasının gerçeği göz önüne alındığında, topluluğu için doğru ve güvenilir bir yer sağlamak için çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti. TikTok, dezenformasyon ve yanlış bilgiyi sınırlandırmak için yapay zeka ve dünya genelinde 40 binden fazla güvenlik uzmanı ile çalışıyor. Bu amaç doğrultusunda, TikTok yanlış bilgileri tespit etmek için tüm teknolojik imkanları kullanarak Topluluk Kurallarına uygun içeriklere yer vermeye özen gösteriyor.
TikTok, yanlış bilgi ile mücadele etmek için eğitimli dezenformasyon moderatörleri ve uluslararası doğruluk kontrol organizasyonları ile iş birliği yapıyor. TikTok Türkiye, dezenformasyon ve yanlış bilginin toplum üzerindeki etkisini anlamak için Ekonomi ve Dış Politika Araştırmalar Merkezi ile iş birliği yaparak Dijital Okuryazarlık konusunda bir rapor yayınladı. Raporda, insanların yüzde 63’ünün internetteki bilgilerin gerçeği yansıtmadığını düşündüğü ortaya çıktı. İnsanların yüzde 59’u, güvenilir uluslararası ve ulusal kurumların paylaştığı bilgilere güvendiğini belirtti. İnsanların yüzde 71’i anonim hesapları dikkate almıyor. TikTok, dijital okuryazarlığın güçlendirilmesi gerektiğinin altını çiziyor ve bu konuda uzmanlarla iş birliği yapıyor.
Başlık Önerileri:
– TikTok, Seçim Sürecinde Doğru Bilgiye Erişimi Destekliyor
– TikTok, Yanlış Bilgi ve Dezenformasyonla Mücadelede Öncü
– TikTok Türkiye, Dijital Okuryazarlığa Dair Somut Tespitlerde Bulundu