Türkiye’nin en popüler sosyal medya platformu olan X, bundan böyle ücretli bir hizmet olan XPro’ya dönüşen TweetDeck’i kullanıcılarına sunmaya başladı. Birçok X kullanıcısı, TweetDeck’e erişmeye çalıştıklarında, teknik olarak XPro olarak adlandırılan bu hizme erişmek için X Premium aboneliği satın almaları gerektiğini belirten bir satış sayfasıyla karşılaştıklarını bildirdi.
Aslında, bu durumun gelecekte gerçekleşeceğini bir süredir biliyorduk. Çünkü X, 3 Temmuz’da TweetDeck’i sadece abonelere özel bir özellik haline getireceğini duyurmuştu. Şirket, bu geçişin “30 gün içinde” gerçekleşeceğini duyurmuştu ve süreyi sadece birkaç gün kaçırmış oldu.
Elon Musk’un yönetimindeki X, X Premium’u daha cazip hale getirmek için yeni özellikler, reklam geliri paylaşımı ve daha yüksek sıralamalar gibi avantajlar sunarak XPro’yu sunmaya çalıştı. Şimdi şirket, XPro’ya erişimi sağlamak için mavi onay işareti için ödeme yapmayı daha cazip hale getirmek istiyor.
Twitter tarafından satın alınana kadar, TweetDeck 2011 yılında en popüler üçüncü taraf uygulamalardan biriydi. Birden fazla hesap ve özel akışları destekleme özelliği, gazeteciler, pazarlamacılar ve Twitter’ı işleri için düzenli olarak kullanan diğer kullanıcılar için güçlü bir araç haline gelmişti.
Bu durum göz önüne alındığında, TweetDeck’e ücret koymak ve Pro adını vermek mantıklı görünüyor. Ancak, daha önce ücretsiz olan bu faydalı araç için ödeme yapmak hala rahatsız edici olabilir. Bu değişikliğin sosyal medya uzmanları ve iş dünyası profesyonelleri tarafından nasıl karşılanacağı ise merak konusu.