Avrupa Birliği, 2035 yılında yeni içten yanmalı motorlu otomobil satışlarını yasaklama önerisinde bulundu. Geçtiğimiz cumartesi günü Almanya ile yapılan anlaşma ile otomobil üreticilerine yalnızca iklim nötr yakıtlarla çalışan araçlar satma izni verildi. Ancak, bu yasak sentetik yakıtlar için bir istisna yarattı.
Avrupa Parlamentosu, otomobil üreticilerinden aldığı destekle Almanya’nın sentetik yakıtlar için bir muafiyet olmadan teklifi desteklemeyeceğini açıklamasının ardından önerilen yasağı benimsemişti. Avrupa Yeşil Anlaşması’nın İcra Başkan Yardımcısı Frans Timmermans, Almanya ile arabalarda e-yakıtların gelecekteki kullanımı konusunda anlaştıklarını belirterek, otomobiller için CO2 standartlarının düzenlemesinin mümkün olan en kısa sürede kabul edilmesi üzerinde çalışacaklarını söyledi.
Sentetik yakıtların üretimi son derece enerji yoğun bir süreçtir. Ayrıca, e-yakıtlı otomobiller, geleneksel yanmalı motorlu araçlar kadar sera gazı emisyonu üretir. Yapılan istisna, 2050 yılına kadar Avrupa’da toplam 46 milyon daha az elektrikli araç satışına yol açabilir ve “ekstra CO2 tasarrufu sağlamadan” gerçekleşebilir.
Sentetik yakıtların yaygınlaşması ve fosil yakıtların yerini alması için daha fazla araştırma ve geliştirme çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak, sentetik yakıtların kabul görmesi, geleneksel otomotiv üreticileri için daha fazla geçiş süresi anlamına da gelebilir. Elektrikli araçların yaygınlaşması ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yapılan yatırımların yanı sıra, sentetik yakıtların da enerji dönüşüm sürecinde rol alması bekleniyor.
Sonuç olarak, sentetik yakıtların Avrupa’daki 2035 yılı hedefine dahil edilmesi, hem otomobil endüstrisinde hem de enerji dönüşüm süreçlerinde önemli etkiler yaratabilir. Bu teknolojinin gelecekteki gelişimi ve yaygınlaşması, Avrupa’nın iklim hedeflerine ulaşma ve sürdürülebilir bir enerji sistemi kurma konusunda başarısını etkileyebilir.