Twitter’ın reklam satışları bir yıl içinde ciddi bir düşüş yaşadı. Nisan ayı ve mayıs ayının ilk haftasını kapsayan dönemde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 59 oranında azaldı. Mikro blog servisi için, yeni CEO Linda Yaccarino’nun işin başına geçmesine rağmen kısa vadede bir değişiklik beklenmiyor.
Elon Musk, Twitter’ın sahibi ve şirketin değeri 20 milyar dolardan daha azdır. 2021’de, mikro blog servisi 5.1 milyar dolar gelir elde etti. Musk, 2023 için öngördüğü gelirin 3 milyar dolar olacağını söyledi. Ancak, Musk geçtiğimiz hafta yaptığı konuşmada, şirketin reklamlarının yarısının kaybolduğunu belirtti ve Twitter’ı batırmaya çalışmakla suçladı.
Twitter’ın reklam satış personeli, nefret söylemi ve pornografik içeriklerdeki artışın markaları korkuttuğunu belirtiyor. Buna ek olarak, uyuşturucu ve kumar reklamlarının da platformda yayınlandığına dair söylentiler var. Musk, yönetimi devraldıktan sonra önemli bir satış yöneticilerini kovarken, yasaklı kullanıcılara tekrar platforma erişim sağladı. GM ve Volkswagen gibi birçok marka ve ajans da Twitter’a reklam vermemeye başladı.
Apple, Amazon ve Disney gibi markalar da reklam için Twitter’a daha az para harcıyor. Büyük reklam alanlarının boş olması ve yetersiz destek, değişiklikler konusundaki kafa karışıklıkları, yanlış bilgi ve toksik içeriklerin markaları uzaklaştırdığı ifade ediliyor. Markaların Elon Musk’ın tweet’lerinden rahatsız olduğu da iddialar arasında.
Buna rağmen, bazı büyük satın alma ajansları müşterilerine Twitter’a geri dönüş yapmalarını tavsiye ediyor. Yeni CEO Linda Yaccarino, Musk’a kıyasla nefret söylemi ve pornografi konularında daha sıkı bir tavır bekleniyor. Ancak, reklam satışlarında daha fazla düşüş yaşanması halinde, Twitter’ın geleceği ciddi şekilde tehlikeye girebilir.