Twitter, eski çalışanları tarafından dava ediliyor: Hukuki Hakemlik Süreci
Twitter, bir kez daha eski çalışanları tarafından dava ediliyor. Bu seferki sebep ise, Twitter’ın hukuki hakemlik sürecinin beklenen maliyetini ödemeyi reddetmesi. Bloomberg tarafından daha önce bildirildiği üzere, dava 3 Temmuz’da ABD Kaliforniya’nın Kuzey Bölgesi’nde açıldı. Dava, Twitter’ın bir dizi hakemlik talebinin çoğu maliyetini karşılamasını zorlamayı amaçlıyor.
Twitter ve Elon Musk: İşten Çıkarmalar
Bu en son dava, Twitter ve Elon Musk’ın geçen yıl yönetimi devraldığında ani bir şekilde işten çıkardığı binlerce çalışan arasındaki bir dizi davayı oluşturuyor. İşten çıkarılan çalışanlar, önceden yeterli bir ihbar süresi vermeden onları işten çıkardığı için Musk’a dava açtı ve daha sonra hak ettikleri tazminat anlaşmalarında ödeme almadıklarını belirtti.
Çalışanların avukatı, hakemlik taleplerini sunmaya başladıklarını hızla belirtti. Ancak şimdi, bu talepler askıda bulunuyor. JAMS’in ücret tarifesinin bir parçası olarak, çalışanlar dosya başına “nispeten sembolik” bir miktarı ödemekle yükümlü, iki tarafın hakemliği için bu ücret 2.000 dolar ve geri kalanını Twitter ödüyor. Twitter, JAMS’in maliyeti Twitter ve Kaliforniya dışından başvuran yüzlerce çalışan arasında eşit şekilde bölmesine izin vermesini talep etti.
JAMS, bu standartları karşılamayan herhangi bir dava için hakemlik yapmayı reddetti. Şikayette bulunanlar, Twitter’ın, Kaliforniya dışındaki çoğu eyalette bu koşula uymayı reddettiğini belirtiyor. Daha sonra JAMS, gerekli ücretleri ödemeyeceğini belirttiği herhangi bir dava için, bazıları zaten duruşma tarihlerine sahip olmasına rağmen, dosyasını kapatacağını belirtti.
Bu durum, çalışanları zor bir duruma sokuyor. JAMS’i kullanma zorunluluğu olmasına rağmen, Twitter’ın hakemlik grubunun şartlarına uymayı reddetmesiyle, çalışanlar ya “Minimum Standartların uygulanmasından feragat etmeyi” kabul etmek zorundalar ya da yasal müdahale olmadan ilerlemek mümkün olmayacak.
Elon Musk yönetimindeki Twitter, her türlü finansal yükümlülükten kaçınmaya çalışıyor. İç iletişim hizmetlerinden bulut hizmetlerine aboneliklere, fiziksel ofis alanlarına kadar, platformun sürekli çökmesi nedeniyle kullanıcılarını başka bir yere gitmeye zorladıkça, şirketin tasarruf etmeye çalıştığına dair hikayeler sürekli ortaya çıkıyor.