Son günlerde sıklıkla sorulan sorulardan bir tanesi de şu : “Google analytics nasıl kullanırım? Bu servis üzerinden hangi verileri alabilirim? Hangi yazım sık okunuyor ve insanlar benim siteme nasıl ulaşıyor? ”Aylar belki yıllar önce google analytics kodu ekleme işlemini tamamlayarak bu servisi kullanmaya başladınız ama doğru düzgün sisteme ulaşıp da verilerinizi analiz etmediniz. Ya da sadece sayfa görüntüleme ve ziyaretçi sayısı verilerini göz atıp çıktınız. Eğer bu yorumlar size tanıdık geliyorsa ve google analytics kullanımı konusunda bazı raporlar alıp değerlendirme uğraşındaysanız bu yazım size yardımcı olacaktır.
Son günlerde sıklıkla sorulan sorulardan bir tanesi de şu : “Google analytics nasıl kullanırım? Bu servis üzerinden hangi verileri alabilirim? Hangi yazım sık okunuyor ve insanlar benim siteme nasıl ulaşıyor?”Aylar belki yıllar önce google analytics kodu ekleme işlemini tamamlayarak bu servisi kullanmaya başladınız ama doğru düzgün sisteme ulaşıp da verilerinizi analiz etmediniz. Ya da sadece sayfa görüntüleme ve ziyaretçi sayısı verilerini göz atıp çıktınız. Eğer bu yorumlar size tanıdık geliyorsa ve google analytics kullanımı konusunda bazı raporlar alıp değerlendirme uğraşındaysanız bu yazım size yardımcı olacaktır.
Elinizde güçlü bir veri analiz aracı var fakat siz ya kullanmıyorsunuz ya da herkes tarafından bilinen araçları kullanmakla yetiniyorsunuz. Bu yüzdendir ki size kullanımı zor görünen bu sistemin bazı ipuçlarını size sunmak istiyorum.
Bu yazımı okuyup tamamlamadan önce kendinize bu soruyu sormuş olabilirsiniz. İlk olarak bu konuya açıklık getirmek istiyorum :
Siteniz hangi yaş grubu, hangi ülke ve hangi cinsiyetten kişiler tarafından ilgi görüyor öğrenebilirsiniz.Bunun yanında kullanılan tarayıcılar hakkında da bilgi alabilirsiniz.Bu bilgi sayesinde hangi tarayıcının oranı daha ağır basıyorsa o tarayıcıya göre sitenizin görünümünü kontrol etmeniz gerekebilir.İlaveten sitenizin hitap ettiği kesim bayanlar ise erkeklerin ağırlıkta olması siteyi hemen terk etmesine sebe olabilir.Bu gibi verileri inceleyerek sitenizi düzenleyebilirsiniz.
Analytics hesabınıza giriş yapıp kitle kısmına gelerek bu bilgilere ulaşabilirsiniz.
Örnek olarak sitemin yaş kitlesini incelediğimde çıkan grafik :
Genç kesimden daha fazla ziyaretçi geldiğini görüyoruz. Bu da az çok doğru yolda olduğumu gösteriyor.
“Edinme” sekmesinde sitenize ne şekilde trafik sağladığınızı görebilirsiniz. Farklı kaynaklardan gelen ziyaretçiler google tarafından takip edilmekte ve size sunulmaktadır.
Direct: Sitenize direkt gelen ziyaretçileri gösterir. Örnek olarak adres satırına www ile başlayıp sitenizin adresini yazıp ulaşan kişilerin oranıdır.
Referral: Başka bir sitede linkiniz yer alıyor ve kullanıcılar buna tıklayıp sitenize ulaşıyorsa bu oran onu temsil etmektedir.
Organics: Arama motorlarında yapılan aramalar sonucu sitenize ulaşan kişilerin oranıdır.
Social : Sosyal medya araçları vasıtasıyla sitenize ulaşan kişilerin oranıdır.
Organik arama yoğunluğunun yüksek olması iyiye işaret.Fakat sosyal medyadaki başarısızlığım da açıkça gözüküyor.
Eminim bu soruda aklınıza geldi.Bu araç sayesinde bunu da detaylandırabiliyorsunuz.Edinme > tüm trafik > kanallar sekmesine gelip 4. madde olan social seçerseniz farklı sosyal medya araçlarındaki durumunuzu görebilirsiniz.