Microsoft Teams, kullanıcı dostu hizmetler sunma amacıyla yeni bir adım attı ve yapay zeka destekli Microsoft 365 Copilot özelliğini Teams’in çağrı arayüzüne ve sohbet mesajlarına entegre etti. Bu özellik, daha önce duyurulan toplantı deneyiminin ötesine geçerek kullanıcılara daha kapsamlı bir hizmet sunmayı hedefliyor.
Bu yeni AI destekli Copilot özelliği sayesinde Teams kullanıcıları, telefon görüşmeleri sırasında gerçek zamanlı özetlemeler oluşturabilecek ve görüşmeler sırasında belirtilen tarihleri, isimleri ve anahtar noktaları kaydedebilecekler. Örneğin, bir satış elemanı çok sayıda müşteriyle uğraşırken bu tür görüşmelerde tartışılan önemli tarihleri ve numaraları takip etmek zorunda kalabilir. Bu özellik, bu gibi durumlarda ne kadar faydalı olabileceğini göstermektedir.
Microsoft, Teams blogunda yayınlanan bir yazıda, bu özelliğin bir pazarlamacıya nasıl yardımcı olabileceğine dair bir örnek vermektedir. Copilot, müşterinin konuşmasını özetlerken ürün özellikleri, avantajlar ve fiyatlandırma gibi ilgili konuları yakalamaktadır. Ayrıca müşteriden gelen geri bildirimleri alır ve sonraki adımları önerir. Bu bilgiler, görüşme sırasında ortaya çıkan soruları ele almak için destekleyici içerik ve bilgilerle bir takip e-postası oluşturmak için kullanılabilir.
Copilot özelliği aynı zamanda Teams sohbetlerine de entegre ediliyor ve kullanıcıların sohbet konularından anahtar noktaları çıkarmalarına olanak sağlıyor. Özellikle farklı saat dilimlerinde çalışan ekipler için bu özellik oldukça faydalı olabilir. Bir kişi çevrimiçi olmadığında kaçırdığı bir konuşmanın hızlı bir özetini alabilir. Bu, kaydı geriye doğru kaydırmak yerine konuşmayı hızlıca yakalamayı kolaylaştırır. Copilot ayrıca konuşmalardan anahtar bilgileri çıkararak listeler veya tablolar oluşturmaya yardımcı olabilir.
Microsoft Teams ve Copilot, yapay zeka ile iş süreçlerini hızlandırmayı hedeflemektedir. Copilot özelliği, şu anda Microsoft 365 Copilot erken erişim programına katılanlar için Teams sohbetlerinde ve telefon görüşmelerinde mevcuttur. Microsoft, geniş kapsamlı bir lansmandan önce Microsoft 365 Copilot’u yaklaşık 600 müşteri ile test etmektedir. Lansman için kesin bir tarih henüz belirlenmemiş olsa da Microsoft, kullanıcı başına aylık 30 dolarlık ek bir ücretle fiyatlandırılacağını duyurmuştur. Bu, mevcut Microsoft 365 ticari aboneliklerin üzerine ek bir maliyet getirecektir.