Microsoft, oyun pazarının önde gelen markalarından biridir. Ancak son zamanlarda, şirket için iyi gitmeyen bazı durumlar yaşandı. İngiltere Rekabet ve Piyasa İdaresi (CMA) Microsoft’un Activision Blizzard’ı 68.7 milyar dolar karşılığında satın almasını veto etti ve Redfall adlı oyuna ilgi gösterilmedi. Ayrıca, 2023’te Xbox’ta orijinal oyunlar konusunda sessiz bir yıl olacak gibi görünüyor.
Ancak Xbox’ın başkanı Phil Spencer, Microsoft’un oyun stratejisini yalnızca konsollara değil, Xbox, PC, bulut ve mobile odaklandığını belirtti ve harika oyunlar geliştirmenin artık konsolda kazanmak için yeterli olmadığını vurguladı. Spencer, Microsoft’un 11 Haziran’da yeni Starfield oyununu tanıtacağı etkinliği de merakla bekleniyor.
Redfall’ın lansmanı konusunda kendisine kızdığını belirten Spencer, konsolun Xbox markasının çekirdeği olduğunu vurguladı ve Game Pass ile kendi işlerini yapmaları gerektiğini söyledi. Xbox Game Pass ve xCloud, şirketin öncelikleri arasında olmaya devam edecektir.
Microsoft Xbox, popüler rakipleri Sony PlayStation ve Nintendo Switch ile rekabet etmek için çaba harcamaktadır. Ancak Phil Spencer, gelecek için umutlu olduğunu belirtmektedir ve Microsoft Game Pass, xCloud ve oyunları oluşturma yöntemiyle yenilik yapmaya devam edecektir. Xbox oyuncularının “harika” hissetmesini istemektedir.