TikTok, oyun sektörü üzerine özel bir rapor yayınladı. TikTok’un What’s Next (Sırada Ne Var) Report serisinin bir uzantısı olan Oyun Trendleri Raporu, oyun kültüründeki yeni tüketici davranışlarını araştırıyor. Bu raporda, geçtiğimiz yıl TikTok’ta oyun içeriklerinin 3 trilyondan fazla görüntülenme aldığı belirtiliyor.
Rapor, Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan (METAP) bölgesi için özel veri ve içgörüler içermekte olup markaların platformda başarılı bir şekilde oyun içeriği oluşturabilmesi ve toplulukla etkileşim kurabilmesi için bilgi sağlamaktadır. Türkiye’deki sonuçlar da oldukça dikkat çekicidir. Örneğin, son 12 ay içinde oyun oynamaya yeni başlayanların %73’ü kadınlardan oluşmaktadır. Türkiye’de dijital içeriklerin tüketimi yüksek olduğundan oyun incelemeleri ve özetleri en çok tüketilen içerikler arasında yer almaktadır.
Türkiye’deki TikTok oyuncuları, sosyal medya deneyimleri ve oyun oynama alışkanlıklarında büyük farklarla öne çıkmaktadır. Örneğin, oyuncuların %60’ı sosyal medyadaki reklamlardan sonra oyunları indirmekte ve %59’u sosyal medyada önerilen oyunlar için harcama yapmaktadır. Ayrıca, TikTok oyuncularının %66’sı oyun topluluğuyla bağlantı kurmak için sosyal medyayı kullanmaktadır.
TikTok Orta Doğu, Türkiye, Afrika, Pakistan ve Doğu Avrupa Oyun Sektörü Başkanı Sezer Değirmenbaşı, “What’s Next: Oyun Trendleri Raporu da bize gösteriyor ki, TikTok gerçekten de oyun kültürü ve eğlencenin kesiştiği bir yer haline geldi ve bize hayatın her kesiminden oyunculara topluluklarını bulma, heyecan verici yeni yollarla keşfetme, bağlantı kurma ve yaratma fırsatı sunduğunu gösterdi. Biz de küresel oyun topluluğumuzun gücünü sergilemekten ve markaların yeni kitlelere ulaşmak için platformumuzdaki etkileşimden nasıl yararlanabileceğini göstermekten heyecan duyuyoruz.” şeklinde konuştu.
Rapor ayrıca, TikTok’un satın alma motivasyonunu artırdığını göstermektedir. TikTok, işletmelere büyümeleri için gerekli araçları sunmakta ve verilerle destekleyerek eyleme geçirilebilir çıkarımlar ve trend analizleri sunmaktadır. Raporun bulgularına göre, her 3 kullanıcıdan biri, içerik üreticisinin paylaştığı içeriği izledikten sonra ürün veya marka hakkında daha fazla bilgi araştırdığını söylemektedir. Ayrıca, kullanıcıların %36’sının içerik tüketirken keyif aldıkları zamanlarda satın alma motivasyonları artmaktadır. TikTok kullanıcılarının %80’i markaların challenge veya viral içerikler çıkarmalarından memnun olmaktadır. Ayrıca, sponsorlu videoları izleyen TikTok kullanıcılarında mizahın satın alma motivasyonunda önemli bir rol oynadığı belirlenmiştir.
Sonuç olarak, TikTok’un oyun sektöründe büyük bir etkisi olduğu ve markaların bu platformu kullanarak yeni kitlelere ulaşabileceği anlaşılmaktadır. Türkiye’deki TikTok oyuncularının sayısı da oldukça fazladır ve sosyal medya üzerindeki etkileri büyüktür. TikTok’un satın alma motivasyonunu artırdığı da raporda belirtilen önemli bir noktadır. Bu nedenle, işletmelerin TikTok’u etkili bir şekilde kullanması ve oyun içerikleriyle ilgili özgün ve ilgi çekici içerikler üretmesi önemlidir.