Twitter, medya yayıncılarına yeni bir seçenek sunarak, web sitelerinde yayınlanan bireysel makalelere erişim için ücret ödemesine izin verecek. Bu özellik, kullanıcıların abonelik yerine her makaleye erişimin maliyeti toplamından daha yüksek bir fiyat ödeyecekleri şekilde çalışacak. Elon Musk, bu özelliğin belirli bir yayıncının ara sıra hikayesini okumak isteyenler için olduğunu belirtti, bu nedenle her makale muhtemelen aylık abonelik kadar maliyetli olmayacak.
Twitter’ın bu özelliği ne zaman kullanıcılara sunacağı belirsizliğini koruyor. Musk, önümüzdeki ay kullanıma sunulacağını söyledi, ancak hangi hesap türlerinin ve medya kuruluşlarının makale başına ücretlendirme sunabileceği bilinmiyor. Ayrıca, Twitter’ın web sitesinin komisyon olarak ne kadar alacağını da belirtmedi.
Makale başına ödeme özelliği ile ilgili daha fazla detay öğrenmek için beklememiz gerekiyor. Twitter’ın doğrulama rozeti ve Blue aboneliği gibi ücretli özellikler sunarak gelirini artırmaya çalıştığı biliniyor. Ayrıca, Twitter ücretsiz API’sini kapatıp, kullanıcıların ücret ödemesi gereken yeni bir API başlattı. Bu nedenle bazı kuruluşlar ve şirketler, Twitter entegrasyonunu sonlandırmayı veya web sitesinden ayrılmayı tercih ediyor.
Twitter’ın ödeme özelliği ile birlikte, medya yayıncılarına kazanç elde etme fırsatı sunarak daha fazla içerik üretmelerini sağlayacak. Bu da Twitter’ın yayıncılar aracılığıyla daha fazla etkileşim ve kullanıcı kalıcılığına sahip olmasını sağlayabilir.