Google, Dokümanlar ve Drive uygulamaları için yerel olarak e-imza desteği sunmaya başladı. Bu yeni özellik sayesinde kullanıcılar, bu platformlar üzerinden kolaylıkla imza isteyebilecek veya kendilerine gelen belgeleri imzalayabilecek. Google, e-imza isteme ve atma özelliğinin beta sürümünü bir yıldan uzun süredir test ediyor ve şimdi kullanıma sunuyor.
E-imza desteği sunan pek çok yazılım mevcut. Bunlardan bazıları Dropbox gibi bulut tabanlı seçenekler ve Adobe Acrobat gibi lokal programlar. Google’ın bu yeni hamlesi, rekabet gücünü artırmak amacıyla atılan bir adım olarak görülebilir. Artık kullanıcılar farklı uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmayacaklar.
Google’ın paylaştığı ekran görüntüleri, Dokümanlar ve Drive kullanıcılarının alıcılardan imza veya paraf isteyebileceğini ve imza tarihi bölümünün otomatik olarak doldurulabileceğini gösteriyor. Aynı şablonda birden fazla imza istenebilirken, Google talep edilen imzaların gelip gelmediğini kontrol etme imkanı da sunuyor.
Bu yeni özellik şu anda sadece Gmail kullanıcılarına sunuluyor. Gmail kullanıcısı olmayanların e-imza talepleri ise ilerleyen dönemde aktif hâle gelecek. Google, Dokümanlar ve Drive kullanıcılarına bu özelliği beta sürümüyle sunsa da, bireysel Workspace kullanıcıları birkaç hafta içinde bu özelliği deneyebilecek. Ancak Business veya Enterprise paketlerini kullanan kullanıcılar için sistem yöneticilerinin başvuru yapması gerekiyor. Ücretsiz, kişisel Google hesaplarında bu özelliğin sunulup sunulmayacağı ise henüz net değil.